A luxus autógyártó bejelentette, hogy kialakítása megfelel a teljesítménynek az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással.
A Porsche kifejlesztett egy hidrogénmotoros prototípust luxus sportautókhoz, amely nemcsak egy V8-as, 4,4 literes belső égésű motorhoz illeszkedik, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és fenntartja a környezeti levegővel egyenértékű kibocsátást.
A Porsche kifinomult virtuális motorszimulációk segítségével elkészítette a hidrogénmotor digitális változatát. A H2 hajtáslánc kiugrási pontja a benzinüzemű megfelelőjének digitális adatkészlete volt. Ezt használták viszonyítási alapként, amelyet legalább a H2 verziónak meg kell egyeznie.
A hagyományos turbófeltöltők nem képesek megoldani ezt a problémát, ezért a Porsche Engineeringnek alternatívákat kellett kifejlesztenie. Valójában négy új turbófeltöltő koncepcióval álltak elő.
Az alternatív rendszerek mindegyike számos elektromosan támogatott turbófeltöltőből állt. További szabályozószelepeket adtak hozzá elektromos meghajtású kompresszoraikhoz és levegőrendszereikhez. Az alternatív konfigurációk mindegyikének megvoltak a maga előnyei és hátrányai az autógyártó szerint. A legjobb megoldás nagymértékben függ a hidrogénmotor használatától. A back-to-back kompresszorok fontos részét képezték annak a kialakításnak, amely a benzinüzemű modellel vetekedett.
“Ennek a kialakításnak a különlegessége két kompresszorfokozat koaxiális elrendezése, amelyeket a turbina vagy a támasztó villanymotor hajt egy közös tengely segítségével” – áll a Porsche által kiadott közleményben. “A folyamatlevegő átáramlik az első kompresszoron, lehűl az intercoolerben, majd a második szakaszban újranyomódik.”
Ez lehetővé tette, hogy a hidrogénmotor 440 kW-os maximális teljesítményt és 261 km / h végsebességet érjen el, jól illeszkedve a benzinüzemű V8-as motorokhoz.