Az új hidrogénautó, amely 2,000 kilométert tesz meg egyetlen tartállyal

A Volkswagen egy új üzemanyagcellán dolgozik, amely sokkal olcsóbb, mint a jelenlegiek, és olyan hidrogénautókat ígér, amelyek egyetlen tankkal 2,000 kilométert tudnak megtenni. A Volkswagen kérte egy új hidrogén üzemanyagcella szabadalmának bejegyzését, amely amellett, hogy olcsóbb, mint a jelenlegiek, alkotói szerint akár 2,000 kilométeres hatótávolságot is képes lesz az autóknak tankolás nélkül.

Ez a hír fordulatot jelent abban a helyzetben, amelyet a Volkswagen általában a hidrogénnel kapcsolatban mutat. Mint Elon Musk minden alkalommal, amikor lehetősége van rá, tagadta a hidrogénben rejlő lehetőségeket az elektromos autók energiaforrásaként egy 2022 májusában közzétett tweeter bejegyzésében. Ez a hír fordulatot jelent abban a helyzetben, amelyet a Volkswagen általában a hidrogénnel kapcsolatban mutat. Az új üzemanyagcellára vonatkozó szabadalmi bejelentés, amelyet a német Kraftwerk Tubes céggel közösen hajtottak végre, azt mutatja, hogy a Volkswagen nem akarja elveszíteni a hidrogéngépjárművekben rejlő piacot, és a nyilvánosság előtt dolgozik ennek a technológiának a fejlesztésében.

Sascha Kühn, A Kraftwerk vezérigazgatója a Business Insider Germany-nek adott interjújában kifejtette: ” A fő különbség a Hyundai és a Toyota hidrogéncellákhoz képest az, hogy kerámia membránt használunk a szokásos műanyag helyett. Ez nagy különbség. Megoldásunk nagy előnye, hogy sokkal olcsóbban állítható elő, mint a polimer üzemanyagcellák, és nem igényel semmilyen platinát”, egy nemesfém, amely megdrágítja a termék végső költségét.

Ez a technológia, mondja Kühn, hasonlít a szilárdtest akkumulátorokra. Az ügyvezető szerint mindkettő szinte azonos elektrolitokkal és hasonló anyagszerkezettel rendelkezik. A különbség az, hogy míg a szilárdtest-akkumulátorok kompakt anyagot használnak az energia tárolására, az üzemanyagcellákban ezt a szerepet a hidrogén gáz formájában tölti be.

Ezenkívül az új kerámiamembránt, mondja Kühn, nem kell megnedvesíteni, így télen nem fagy, nyáron nem szárad ki, vagy nem vonzza a penészgombát. A menedzser rámutat egy másik előnyre is, amely költségeket takarít meg a járművek gyártása során: az üzemanyagcella hőt termel, amely felhasználható mind az autó fűtésének, mind a légkondicionálásának helyettesítésére, ami nagyobb energiamegtakarítást is jelentene.

Bár ezt a szabadalmat a Volkswagennel együtt kérték, a Kraftwerk biztosítja, hogy nem kizárólag egy márka számára lesz elérhető.

“Gyártótól függetlenül az a célunk, hogy technológiánkat 2026-ra sorozatgyártású járműben is piacra dobjuk. Körülbelül 10 000 járműből álló sorozatról beszélünk, több autógyártóra elosztva” – mondja a Kraftwerk vezérigazgatója.

– A lítium egyáltalán nem előremutató. A szilárdtest-akkumulátor opció lenne, de még nincs ott” – magyarázza Kühn, aki technológiáját alternatívának tekinti azoknak a járművezetőknek, akiknek útközben nincs megfelelő töltési lehetőségük. otthon, vagy nem akarja pazarolni az idejét a töltőállomásokon. Az ügyvezető szerint az ő rendszerével “akár 2,000 kilométert is megtehetünk egyetlen tank üzemanyaggal”.