Hidrogénvonatot mutatott be a Siemens Mobility és a DB

Mireo Plus H mozdonyt, és a hozzá kapcsolódó infrastruktúrát azért hozták létre, hogy felváltsák a többegységes dízelmozdonyokat mind az elővárosi, mind a regionális közlekedésben. A cél a vasúthoz kapcsolódó CO2-kibocsátás csökkentése.

A mozdonyt a Németországban zajló H2goesRail projekthez fejlesztették ki és hozták létre. A teljes projekt magában foglalt egy új H2 tárolótartály pótkocsijának fejlesztését is a DB-től, amely a mobil üzemanyag-feltöltés befogadására szolgál. A vállalatok által bemutatott egységeket a H2goesRail hidrogénvonat projekthez tervezték.

A németországi Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV) 13,74 millió euróval támogatta a H2goesRail projektet a Nemzeti Hidrogén- és Üzemanyagcella-technológiai Innovációs Program (NOW GmbH) keretében. Ez a program koordinálja a finanszírozási iránymutatást, míg Jülich figyelemmel kíséri a végrehajtást.